|
Quintin03
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: oktober 25, 2009, 01:04:34 pm » |
|
Joey is ok volgend jaar weer actief in Canda en mogelijk zelfs in de VS. Tenminste dat bericht de BRL site. Joey Hanssen ook in 2010 in Canadian Nascar Tire Series
De meeste jonge talenten in de autosport dromen van een loopbaan in de F1. Joey Hanssen zoekt zijn heil echter in de Nascar. Het jonge talent uit Limburg debuteerde in 2009 in de Canadian Nascar Tire series en scoorde direct de hoofdprijs in de vorm van Rookie of the Year. De succesvolle Rookie van de 2009 NASCAR Canadian Tire Series, zal ook in 2010 terugkeren met Prime Champ als de hoofdsponsor van zijn #40 Dodge Avenger in het team van DJK Racing. Hanssen heeft een prima eerste seizoen achter de rug in de NASCAR Canadian Tire Series; hij heeft zich snel weten aan te passen aan de andere race strategie en de veel zwaardere auto dan waar hij zijn ervaring in heeft opgebouwd. Tot dit jaar racete Hanssen met name formulewagens en deed jarenlang met succes aan karting op de Europese circuits.
In de NASCAR Canadian Tire Series zijn de auto's veel zwaarder (1200 kg), beschikken over meer vermogen, zijn de races veel langer en wordt er agressiever gereden. “Hierdoor kun je niet permanent aanvallen, hierdoor komt het nog meer aan op de juiste timing”, laat Hanssen weten. In de vierde race van het seizoen legde Hanssen al beslag op een toptien finish. De beste finishplaats van het seizoen scoorde Hanssen op de 1/3 mile bull ring van Barrie Speedway, waar hij achtste werd.
Momenteel zijn de voorbereidingen voor het 2010 seizoen in volle gang. Naast de NASCAR Canadian Tire Series zal Hanssen ook deelnemen in andere evenementen zoals de Late Model Stockcar Series op Delaware Speedway en de Flamboro Speedway. Er zijn tevens gesprekken gaande om Hanssen enkele wedstrijden te laten rijden in de NASCAR Nationwide Series.
De samenwerking tussen Prime Champ, Joey Hanssen en teambaas DJ Kennington is succesvol gebleken en alle partijen kijken uit naar het nieuwe seizoen. DJ Kennington liet weten blij te zijn met de ontwikkelingen: “Ik ben trots op de vooruitgang die Joey gemaakt heeft tijdens het afgelopen seizoen en vindt het geweldig dat hij ook het komende seizoen voor ons zal rijden. Ook de terugkeer van de hoofdsponsor, Prime Champ, is zeer goed voor ons team. Zij hebben ons enorm verder geholpen in het realiseren van de doelstellingen.”
Aanstaande zondag 25 oktober is Joey te zien op het circuit van Assen. De Horstenaar zal daar als gastrijder uitkomen in de Benelux Racing League in een BRL V6.
De prijsuitreiking van de 2009 NASCAR Canadian Tire Series Rookie of the Year, aan Joey Hanssen, zal op zaterdag 14 november plaatsvinden op het NASCAR Touring Series Awards Banquet in Charlotte, NC.
Bron: RaceXpress.nl/B. Kaligis
Dus volgend jaar mogelijk zelfs een aantal Nationwide races, Ik zal zeker kijken als het zover komt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: oktober 25, 2009, 06:35:06 pm » |
|
Ik vind het nog wat vroeg voor Joey Hanssen om Nationwide te gaan rijden, daar rijden veel Sprint Cup sterren en veteranen. Laat hem maar eerst Truck series of Camping World East of West rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quintin03
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: oktober 25, 2009, 07:43:56 pm » |
|
Waarom moet hij volgens jouw eerst op het niveau waar hij nu rijdt rijden voor hij naar de Nationwide gaat? Camping World E/W rijdt volgens mij met auto's die ongeveer gelijk zijn aan de Canadian Tire auto's. Dus waarom niet. Als Joey één of twee Nationwide races kan doen volgend jaar moet je dat gewoon toejuichen. Ja ik vind het ook nogal een grote stap maar mischien heeft hij gewoon een superdeal gekregen met een team dat niet in de door jouw genoemde kampioenschappen rijdt. Daarbij: wat kun jij eraan doen, als Joey maar rijdt is het best.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: oktober 25, 2009, 08:06:34 pm » |
|
Ik vind het ook top dat hij Nationwide gaat rijden. Maar ik zie liever dat hij flink wat mijlen onder zijn riem krijgt, iemand die pas met zijn 2e jaar stockcar aan het rijden is kan onmogelijk top 30 rijden in de Nationwide series. Laat hem zich maar eerst in de picture rijden in de VS. Eigenlijk kun je de NCTS het beste zien als een soort Superleague Formula, het is geen opstapklasse. Door Sprint Cup teams wordt weinig gekeken naar de NCTS.
Ik ben dus gewoon bang dat hij af gaat.
|
|
|
|
« Laatste verandering: oktober 25, 2009, 08:10:56 pm door Dirk »
|
|
|
|
|
Edwin de Jong
Silver medal driver

Geluidsdagen? we geven ze gewoon oordopjes...
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: oktober 25, 2009, 09:57:20 pm » |
|
Toch wel opvallend dat ie met de BRL totaal niet mee kan komen.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: oktober 25, 2009, 11:15:40 pm » |
|
Toch wel opvallend dat ie met de BRL totaal niet mee kan komen.....
Op Zandvoort en Assen zijn er jammergenoeg ook bochten naar rechts BRL en NCTS zijn ook totaal verschillende auto's
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: november 25, 2009, 11:22:46 pm » |
|
Afgelopen weekend was de Night of Champions waar de kampioenen uit de NASCAR Touring Series hun prijzen kregen. De Touring Series zijn de kleinere klasses, Camping World East Series, Camping World West Series, Whelen Modified Tour, Whelen Southern Modified Tour en de Canadian Tire Series. Niet alleen de kampioenen kregen hun prijzen, maar ook de Rookies of the Year. Ik weet niet of Joey Hanssen aanwezig was, hij werd trouwens nog tweede in de categorie Coca-Cola Move of the Race.
Zet even in de agenda: 29-30 januari: Toyota All-Star Showdown Dé plek waar alle touring series kampioenen het tegen elkaar op nemen. De overige plaatsen worden gevuld door andere touring series coureurs die zich moeten kwalificeren. Joey Hanssen mag het proberen, al denk ik niet dat hij dat zal doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quintin03
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: november 26, 2009, 08:28:16 am » |
|
Hoezo denk je dat 'ie het nie gaat doen? Is toch ook good voor z'n carrière?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: november 26, 2009, 07:50:12 pm » |
|
Hoezo denk je dat 'ie het nie gaat doen? Is toch ook good voor z'n carrière?
Dat zou zijn carriere een fantastische boost geven ja. Maar hij moet dan met team helemaal naar Toyota Speedway in Irwindale Californië. Ik weet niet hoe het zit met de auto, volgens mij kun je die daar huren. Maar ik zie de onervaren Joey Hanssen zich niet mengen met ervaren rotten als Ron Hornaday, Ricky Carmichael of toptalent Ryan Truex (broertje van). En als Joey mee zou doen, zou dat wel ergens op zijn site staan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Racing-Fan
Rookie driver

|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: juni 12, 2010, 02:50:41 pm » |
|
Hansen zou dit jaar toch ook deelnemen? Vorig weekend eerste race van het seizoen maar hij staat niet tussen de resultaten.
Leuke klasse overigens.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: juni 12, 2010, 03:18:47 pm » |
|
de site van joey is ook al lang niet aangepast, zou er dan een sponsor probleem zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dirk
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: juli 29, 2010, 07:23:31 pm » |
|
Het is Joey niet gelukt om genoeg geld bij elkaar te krijgen om weer in Canada te kunnen racen  Om toch aan het racen te blijven rijdt Joey komend jaar voor Lenzo Kart in verschillende kampioenschappen (o.a. Belgisch Kampioenschap KZ2)
|
|
|
|
« Laatste verandering: juli 29, 2010, 07:43:39 pm door Dirk »
|
|
|
|
|
Racing-Fan
Rookie driver